Helt slut..

Jag är helt slut! Idag var det agilitytävling som vår klubb arrangerat och jag var där som funktionär. Har sprungit fram och tillbaka med koppel, fixat hinder, byggt om banor typ 100 gånger (ja jag överdriver).. Men vad kul det har varit. :) Nu är jag helt slut dock. Allt detta gjordes i ösregn och blåst! Måste ha varit en utmaning för alla ekipage kan jag tänka mig..

Imorgon blir det upp tidigt igen, samma tid, samma plats, samma uppgifter. Då är det large hundarnas tur.


Förresten.. För ett par veckor sedan hände det läskigaste, Tazza ramlade ner för trappan! Har glömt att berätta detta, så jag gör det nu.

Jo, klockan är ungefär 3 på natten då jag vaknar av ett duns-pang-bom-smäll ljud från trappan. Av ren reflex så flyger jag upp mitt ur den djupaste sömnen och rusar allt vad jag kan ut i hallen och tänder lampan. Ingen hund där nere... Jag går ner.. I köket möts jag av en stackars förvirrad liten Tazza i mörkret. Hon var helt okej dock och jag hörde inget pipande och hon haltade inte, utan gick som vanligt.. Tack och lov! För min värsta mardröm är att någon av hundarna skadar sig! Jag kan verkligen inte med att se djur lida, speciellt inte mina närmaste. ♥

Det visade sig att hon behövde ut, så vi gick ut, kissade och gick sen och la oss igen.

Men stackars lilla Tazza. Så vilsen hon var när jag kom ner i köket.. Lilla vännen.. ♥


Åter till Agilitysnacket. Imorgon ska jag försöka fota lite hade jag tänkt. Ifall det inte regnar då, vill gärna inte blöta ner lånekameran.... :)

Jag som inte ens fått ordning på alla Schapendoes agilitybilderna än! Det är för mycket just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0