Bara prat..

Dagens träning

Idag åkte vi till brukshundklubben och byggde upp en klurig hoppklass bana.. Fast det visade sig att det var kurs idag! Nybörjar agilitykursen. Mina instruktörer var där och jag fick köra lite ändå. =) Idag skulle den gruppen börja med kontaktfält och då fick Chilli och jag vara med och visa hur kontakfält går till genom 2på2av metoden. Ibland blir Chilli så tokig och helt glömmer kontaktfälten, fast idag visste hon att det var "allvar" och gjorde de snyggaste och mest proffsiga stoppen hon någonsin gjort! Likadant på A-et. Jisses vad stolt jag var. :)

Vi måste ha sett hur proffsiga ut som helst.. Fast jag var så nervös att mina ben nästan föll sönder.. Chilli är så duktig och vet precis när jag är nervös. Då tröstar hon alltid genom att göra sitt bästa och lite till.... =)

Tazza var med och körde tunnlar. Den hunden älskar tunnlar säger jag bara! Hon springer så glatt genom den mest böjda och långa tunneln. Söt Tazza! Hon gör mig också väldigt väldigt stolt och det ska bli så skoj att få komma igång med henne! =)


En annan sak också,
som nästan inte har med hundar att göra alls. (FOR REAL?!? NO WAY!)

Jo, som ni kanske har märkt så fotar jag inte alls lika ofta längre, så som jag gjorde förut.. Det är ju så att Nikon har lovat mig en ny kamera, En Nikon D300s, eftersom de inte kunde laga min förra.. Hmm..

Nu har jag väntat en månad och kameran är fortfarande inte här...

Just nu har jag en D300 lånekamera och den funkar ju alldeles super, såklart. Fast av någon anledning så känns det inte rätt att fota med den, nu när jag vet att jag snart får en ny.. Det känns som att kameran kan komma vilken dag som helst och medan jag bara väntar och väntar och väntar så blir D300:n bara liggandes...

Nåväl. Jag ska försöka komma ut och ta lite nya bilder på hundarna nu, eller kanske en ny film? Usch, nä det vet jag inte om jag har tid med. Fast lite bilder kan jag ta.

Har annars försökt jobba jätte jätte mycket med hemsidan. Ska antagligen göra en jätterenovering. Hittat en massa fel och saker som jag vill ändra på. Så nu blir det mycket jobb! Men det är kul! Svårt, irriterande ibland, skitjobbigt, tidskrävande, men fruktansvärt kul när man får till det! :)

Nu är det dags för kvällspromenaden med mina duktiga små kompisar ♥

Vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0