Agilitytävling i Nybro, VM osv.

Nu imorgon är det agilitytävling här igen. I Nybro denna gången, precis här i närheten alltså och denna gången ska jag inte vara funktionär. Tänkte ha med bara Tazza för en gångs skull. Chilli har sett så mycket tävlingar och är så van vid den miljön. Det blir bra för Tazza att få komma iväg lite själv ibland utan Chilli. :) Vi ska bara titta på och ta det lugnt och träna passivitet bland stressen samt hejja på några från klubben som är med och tävlar. Och fota såklart! Denna gången lovar jag att det blir bilder! ... Hoppas jag. :) Ska kanske dit både lördag och söndag. På lördag är det small och medium och på söndag är det large.

Egentligen hade vi planerat in en vandring denna helg, fast äh.. Det får bli någon annan gång. Jag måste verkligen fota just nu känner jag! Det blir fler vandringar nu i fina hösten.


Nästa helg bär det av mot Tyskland. Tjohej! Det är nämligen Agility VM! (Har inte berättat det förrens nu eftersom det inte riktigt varit helt klart ifall vi skulle åka eller inte). Det ska bli så sjukt kul (och nyttigt) att få se alla otroliga ekipage in action, live! Det ska faktiskt vara en schapendoes med i medium också. Kul! :)

Åh vad kul det här ska bli. Jag kan verkligen inte minnas när jag senast var utanför Sveriges gränser. Det är nästan lite nervöst och läskigt.  Några bilder kan jag inte lova, fast jag tar nog med reservkameran så lite bilder blir det väl kanske.. =) Hundarna blir hemma med husse och lillhusse. Jag kommer sakna dem så..

Hursomhelst.. Imorgon. Då blir det bilder. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0