Slalomplaner...

Jaha, då var man myndig.. Inget jag sett fram emot direkt, som andra kanske gör.. Körkort och alkohol, usch nej tack! Jag tycker verkligen inte om födelsedagar. Det är så överskattat och sorgligt på något sätt. Jag får tvinga mina föräldrar att inte köpa saker till mig.. Samma sak på julafton.

Jag lyckades hursomhelst inte i år.. Mina föräldrar tycker så synd om mig.. De hade köpt Susan Garrets 2x2 slalom DVD! Och den kunde jag faktiskt inte tacka nej till. Den var ju inte bara till mig, utan även till hundarna! Om man ser det på det sättet.. :)

Så tack mammsen och pappsen, ni är alldeles för snälla..

Så nu har jag tittat igenom första disken + lite av den andra, och det ser så bra ut! Har länge fattat vad metoden går ut på, fast i DVDn förklaras allt som jag förr inte förstod! Susan är verkligen en fantastisk tränare.. Tänkte lägga mina tankar och åsikter om filmen bland filmrecensionerna sen när jag sett klart hela. :)

Så, jag har bestämt mig. Chilli ska omtränas enligt denna metod. Lite lätt bara, fixa till en mer självständig slalom och få lite säkrare ingångar.. 

Och så till våren 2011 ska Tazza och jag börja träna detta från 0. Hon ska få växa till sig rejält först och vi har en hel del träning kvar att göra innan vi börjar med detta. Just nu ska vi shejpa många fler tricks, träna lite mer balansövningar, handling utan hinder och kroppskontrolls övningar.. Men vad jag längtar! :D

Tazza blir nog superagility hunden...!


Det är förresten RUTTET att fylla år sådär 4 dagar efter valet.. Hade ju så gärna velat göra min röst hörd och vara med och förändra sverige, världen och speciellt miljön.. =(

Oh well, 4 år till kan jag väl vänta...





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0