Senaste nytt

Jag börjar bli lite dålig på att uppdatera (med text) här nu för tiden känner jag. Det är ganska mycket som händer här och jag har så mycket annat att tänka på.. Så när jag inte har nya bilder att lägga upp så skrivs det inte mycket här, tyvärr.. :(

Men hundarna har det bra såklart, fortfarande. Det är inget nytt jag kan komma med just nu tror jag. Förutom att Chilli håller på att börja löpa. Fast denna gången är hon konstigt nog piggare och galnare än någonsin. Hon bara hoppar och springer, skäller och rycker i byxbenen. Hon vill jobba, jobba, jobba! Hon vill arbeta hela tiden och hon är hur fokuserad som helst.. Hon är helt crazy, men åh så kul det är att träna med henne nu. Hon är så duktig.... Håller på att träna lite freestyle i stallet med ett par tricks i rad. Duktig duktig är hon...

Men alltså seriöst. Jag kan inte minnas att Chilli någonsin varit så arbetsglad och fokuserad när hon löpt förrut.. Hon brukar ju inte vilja göra någonting.. Vi får se hur det blir. :) Det har ju precis bara börjat...

Nåväl, jag är glad om hon är glad. Och just nu är hon SKITGLAD (okej, inte så glad, det regnade ju idag. Chilli H-A-T-A-R regn!). Men för mig som matte så är det kul att se henne så happy som hon är! Men någon agility blir det inte. Det blir agilitypaus till vintern/våren. Det kanske blir så att vi tränar lite i ridhus nu i vinter, får se. :)


Och Tazza då?

..Tazza är sitt gamla goa jag. Tovig är hon också. Nu har vi fått ta rejäla tag med de tovor hon fått, speciellt de i ansiktet! Stackars Tazza hade stora, äckliga tovor i mustaschen. Usch... Det var inte lätt att reda ut, fast ÅÅH vad skönt det är nu när allt är borta, ja. I mustaschen iallafall. Nu är det bara resten kvar.. Snart åker vi ju på utställning och då gäller det att vara fin-fin och inte bara snygg som hon alltid är.


Nej, nu är det dags för kvällspromenad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0