Tävlingsdebut!

Idag var Chilli och jag och tävlade klubbmästerskapen på brukshundklubben! Vi kom 2:a!

Tack och lov så var säcken inte med! Det var superroliga banor som var riktigt kluriga på vissa ställen. Men åh så kul!

Först var det hoppklass, och där blev vi diskade.. Där ville Chilli inte ta tunneln, utan valde istället närmaste hinder. Haha :P Typiskt Chilli!

Man fick köra varje klass 2 gånger så blev resultatet den rundan som gick bäst. I den andra hoppklassen blev vi också diskade för fel väg. Där gick tunneln superbra men jag misslyckades med ett riktigt klurigt bakombyte, så Chilli hoppade samma hinder tillbaka.. :) Men vi var så glada och nöjda så! Allt annat var ju så fint! (Salomen var lite problem med också dock) =)


Fast sen var det agilityklass. Där gick vi i mål med 5 fel för vägran på gungan (jag glömde bort vägen och det blev ett antal fulsnurrar :P). Men 5 fel var väldigt bra ändå och hennes kontaktfält var perfekt! Jag tränade extra noga på det, och det blev riktigt fint.

Andra rundan i agility så fick jag nog också 5 fel tror jag, på samma ställe faktiskt. Tror jag, jag kommer inte riktigt ihåg tyvärr..

Jag var hursomhelst jätteglad över resultatet! Det var ju mycket bättre än vad jag väntat mig! Mina mål för dagen var;

1. Ingen tjuvstart
2. Bra kontaktfält
3. Ha kul!

Och jag lyckades med allt! Så jag är jätteglad!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0