Samlar mod....

På brukshundklubben där jag tränar ska det nu den 9:e oktober vara klubbmästerskap i agility. Jag har gått och tänkt och funderat och önskat att jag vågat anmäla mig sååå länge. Jag har ju lite tävlingfobi... Men nu efter VM:et har jag kanske fått lite mer självförtroende. Jag hade nämligen tänkt anmäla Chilli och mig.. Det blir vår första tävling! Men bara tanken på ordet "tävling" gör det hel väldigt jobbigt.. :(

.. Men eftersom det är på klubben där vi tränar så kan jag kanske tänka att det är en vanlig träning. Ja. Och säcken som Chilli tyvärr inte vill springa igenom kan jag ju bara springa förbi, skita i den, diska mig själv frivilligt och strunta i resultatet, för det gör jag ju. Jag bryr mig verkligen inte om resultatet. Jag vill ju bara ha kul ihop med Chilli och göra det som vi båda två brinner så starkt för, agility. Jag har en dröm om att i framtiden tävla. Men inte för att vinna. Jag vill bara köra så som vi gör nu och bli bättre och fortsätta att ha så kul som vi har när vi springer en bana. Det får aldrig bli seriöst! Det är bara på skoj!

Nä, om jag nu bestämmer mig för att anmäla mig imorgon (sista anmälningsdagen) så ska jag bannemej bara köra en liten träningsrunda. Träna kontaktfält som vanligt (fast utan godis då såklart) och vara lite extra noga med slalomen. Tiden struntar jag i. Jag får hellre tidsfel föralltid och blir diskad föralltid än att få slarviga kontaktfält och slalomingångar.

Och om hon nu skulle få för sig att tjuvstarta i starten (händer nog inte, då jag brukar köra "flygande starter" beroende på bana) så stannar jag hellre och får tidsfel och sätter tillbaka henne på platsen än att få problem med tjuvstarter i framtiden. :) Jag tror att jag tjänar på det. För somsagt, jag bryr mig ju inte ett dugg om resultat. Men när vi tränar är jag ju väldigt petig. Det ska ju vara rätt såklart, fast petig-seriöst-oseriös.. Vem bryr sig?... =)

Det är ju bara på skoj. Vi kan köra och vara seriös-oseriös petiga på skoj... =)


Hörs imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0