Blä..

Fy fy fy.. Jag verkar ha fått litet feber.. *gnyr och gråter*

Darrar gör jag, fryser och svettas samtidigt. Halsen svider som attan och hes är jag. Huvudet gör ont också, men det är tack och lov inte så farligt nu längre.

Jag kan säga.. att det värsta jag vet (förutom att se djur lida) är att vara sjuk!!! Jag vill inte, jag vill inte!! Jag vill inte vara svag och jag vill inte ligga stilla och vara lugn..

För kaxig som jag är, så har jag ju alltid sagt att det bara är svaga människor som blir sjuka..... Ska jag säga, tydligen. :( Min lillebror har varit hemma och haft lunginflammation och halsfluss i 2 veckor nu och jag antar att det är lite halsfluss som jag fått.

Det var så länge sedan jag var sjuk. Så jag kommer inte ens ihåg hur det känns.. Det här känns inte roligt, men jag lider inte och jag är inte totalt hjälplös.

Men frisk ska jag bli! Och snabbt ska det gå! Jag ska försöka ta det lugnt, äta och dricka rätt och ordentligt, få lagom med frisk luft och kanske ta någon ipren ifall jag absolut måste..

Jag tycker inte synd om mig, men åh de stackars hundarna! De kommer inte få tillräckligt med aktivering om jag bara ska ligga i sängen hela dagen! :(

Stackars hundar! Jag vill inte att de ska få tråkigt på grund av mig! Så därför måste jag bli frisk snabbt så att vi kan leva normalt igen!

En positiv sak är att jag nu har fått hem ett par nya hundböcker från Canis. Stretchig och massage, hundgodis recept, klickerträning för hästar och såklart, 650 sidor lydnad!! Så jag får kanske lite fullt upp.

   

Men hursomhelst. Nu ska jag bli stark igen!

Och nu ska jag försöka lägga mig i min säng där två snarkande hundar just nu ligger utsträckta.. Hur ska jag få plats?! :O


Må gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0