Om hundar kunde läsa tidningen..

Idag fick jag en intressant tanke.

Det handlade om hundarnas personligheter. Chillis och Tazzas.. Jag funderade över vilka sidor Chilli och Tazza hade läst i tidningen om de kunde. Jo jag kom fram till att..

Chilli skulle läsa ledarsidan, debattsidan och insändarna, helt klart. Inget snack om saken. Det är helt enkelt henne. ;) Och när hon läst allt detta så skulle hon antagligen kollat dagens recept på matsidan också. Hon är ju en liten gottegris men även en finsmakare. Hon vill inte äta samma rätt två dagar i rad, det funkar inte i Chillis värld...

Om Tazza skulle fått en tidning så skulle hon fort som attan slagit upp sportsidorna! Inget snack om den saken heller. Hon är så himla sportig och atletisk av sig. Hade hon varit en människa så skulle hon antagligen varit en friidrottare! Och efter att ha gått igenom allt aktuellt inom sportvärlden så skulle hon antagligen hoppa direkt till serierna på nöjessidorna. Behöver jag förklara varför? :)

Något som de båda skulle haft gemensamt är sidan med korsord och sudoku! De är ju trots allt smartskallar båda två och de älskar att tänka och problemlösa!

Efter att ha tänkt vidare på detta så kom jag på att Chilli är väldigt lik mig.. Jag läser nämligen helst av allt ledarsidan, debattsidan och insändarna. Matsidan intresserar dock inte. Men om det hade funnits mer veganska recepts så hade det lockat! Tyvärr är jag inte ett dugg intresserad av sport eller serier (sorry Tazza!). Men sen måste jag ju säga att jag själv är (har varit) ett gigantiskt sudokufan. Jag har klurat ut många svåra sudokun i mitt liv och nu när jag tänker på det... Så kännar jag för att börja med det igen. Jag älskar ju att problemlösa jag också. Så där har vi alla tre något gemensamt.... Yay ♥

Godkväll på er




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0