Tazza vår lilla BIR-valp! :)

Ja, vad ska jag säga? Jag är så stolt över vår lilla Tazzilass som uppförde sig alldeles underbart i söndags på utställningen! Hon travade runt med viftande svans och såg så god och glad ut trots alla hundar runt omkring! Hon var alldeles urcool och tittade inte ens mot mig och Chilli vid kanten. :)

 Ja vi är så stolta över henne! Hon är tydligen både smart och vacker nu också.. :) Fast för mig är såklart det viktigaste av allt att hon är den underbara lilla individ som hon är, min lilla Tazzis.. Alltid så glad, klagar aldrig, är med på allt man gör och gör alltid sitt bästa, i allt, överallt! Ber inte om något, bara ger och ger, mer och mer.. Älskade lilla varelse! :')

Pappa har tagit bilderna. Kolla in de fina rosetterna! :)



Och så här var kritiken vi fick! Så skoj =)

"4 mån valp med utmärkt huvud. Bra proportioner på hals och kroppslängd. Goda vinklar bak och fram.
Behöver bara tid att växa i sin kropp.

Tillgänglighet: Väldigt positiv! Bir-valp"

Yay vad skoj! :)

Ja sen fick hon ju något hederspris (den lila rosetten) också! Det ska tydligen vara bra! :D Jag erkänner.. Jag är helt ny med allt som har med utställning att göra och har fått fråga runt om alla förkortningar, ord och regler.. Sen lärde jag mig att nummerlappen tydligen ska sitta på människan och inte på hunden. xD Jisses.. Hursomhelst så hade vi alla skoj. Det var en trevlig upplevelse och vi pratar redan om att göra om det någon dag! :)

Påtalan om inget, så har det fortfarande inte kommit något föl. Pappa tror att det kommer inatt! Vi får se! Vi håller vakt med vår lilla övervakningskamera som kollas en gång i halvtimmen... =)

Hej sålänge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0