Dec. 12, 2010

Idag har vi varit och hälsat på Yas och Eva! Först blev det en kall men väldigt härlig skogspromenad i snön och sen blev det tricksträning i köket. Yas är precis som mina schappar = entusiastisk, och smart som attan! Jag visade Eva hur hon kunde träna in fotposition med Yas. Yas verkade fatta precis vad som skulle göras! Nästa gång vi ses blir det kanske upp till bevis? ;)

Det är så kul att träna djur ♥ Jag brinner verkligen för det!

Hemma nu ikväll så har jag tränat ett par sessioner med Tazza att stapla skålar i varandra. De senaste två dagarna nu så har vi gått framåt enormt i träningen! Nu är det bara liiite finslip kvar så får jag göra en film sen. För nu är vi så nära mål... ♥

Måste lägga till att just denna träningen har varit så himla rolig att träna med henne! Hon har verkligen fått jobba med hjärnan då jag helt och hållet shejpat henne och inte lockat eller hjälpt henne. Det är så kul att se henne idag, hur hon går och hämtar en skål och lägger den i den andra. Men somsagt. Lite finslip behövs!

Och igår kom jag på att jag faktiskt aldrig tagit mig tiden åt att träna in fotposition med Chilli. Hon har världens snyggaste fotgående, raksträckor.. Så! Det är på tiden att hon också får lära sig detta superroliga och supernyttiga trick! Vi har kommit en bra bit och jag tror att kanske, om jag tränar ordentligt och om Chilli vill, så kan vi ha ett fint resultat redan i slutet på veckan? Fast jag ska såklart inte hoppas för mycket. Det får ta den tiden det tar. Fast hittills ser det ju ut att gå riktigt bra!

Så denna veckans tricks att träna på är; stapla skålar och fotposition.

Tyvärr blev det inga bilder på hundarna idag hos Yas..

Så det blev en massa skumma nattbilder på vägen hem istället, för jag giillar verkligen inte att komma hem med en tom kamera... :'(
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0