Agilityträning

Hej hå! Idag började Chillis och min andra fortsättningskurs i agility. Vi åkte dit, värmde upp och körde en hoppklass bana. Tjooho, vad det gick undan! Fast hur kontrollerat som helst var det, hon följer mig hur fint som helst Chilli! Slalomen var bäst av allt, hon tog alla 12 pinnar på några sekunder i en alldeles perfekt rytm med superfin ingång. Det var en superskoj bana med massvis med byten i farten. Det blev nog ett framförbyte och 3 bakombyten! (Jag älskar bakombyten!!) Synd bara med säcken som fick hållas upp, fast det gör inget. En dag så klarar vi den =)

Tazza var med också, med mamma. De tränade lite på att bara vara passiv och ta det lugn, vilket Tazza börjar bli riktigt duktig på! Även när det är nya hundar runt omkring som skäller och springer. Duktig är hon, så duktig! :)

Sen efteråt så var det ett litet möte på klubben om att starta en ungdomsverksamhet! Självklart så var Chilli, Tazza och jag där och kom med förslag på aktiviteter och annat skoj. Det ska bli så kul att det kommer igång något för oss unga. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0