Agility & Skateboardträning

Tjoho! Nu på måndag börjar agilityn igen på brukshundklubben. :) Det blir Chillis och min andra fortsättningskurs och det blir mest träning på det man behöver träna på. Det är alltid roligt att träna när man är ett par stycken och vi ser fram emot det. :D

Tazza och jag tränar skateboard för fullt. Ja nu undrar ni säkert varför hon ska kunna åka skateboard. Det är såklart inte helt utan anledning som vi gör det. Utan det är för att träna upp hennes balans och bakdelskontroll. Sen är det ju en superövning när vi sen börjar med agility och kör gungan. Den rör ju sig och jag tror att en skateboard kan bli en bra förberedning på gungan. :) Hon har varit mycket försiktig med skateboarden, först var det bara precis så att hon krafsade med tassen på den en gång fast nu kan hon stå på den med framtassarna medan jag rullar den fram och tillbaka.

Chilli är en sådan sabotör när jag tränar med Tazza! Hon brukar ligga lugnt i bakgrunden medan vi tränar fast när det är skateboard träning så bara MÅSTE hon fram och hoppa på den och bara vara helt allmänt galen, hoppa runt skateboarden, välta den, krafsa på den... Medan lilla halvrädda och försiktiga Tazza i bakgrunden försöker få förtroende för den läskiga rullande saken...

Chilli... Tazza... Jisses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0