Agility + lite bilder

Idag började agilityn igen på brukshundsklubben. Har varit där och tränat två gånger nu innan så att vi var lite beredda. Jag tror att det var bra tänkt. Chilli skötte sig helt super duper bra! I början var hon inte alls på samma planet som mig, fast det löste sig när hon fick visa hur mycket vi övat på slalom! Idag var det lite genomgång och repetition från förra terminen. Banor med hinder, slalom och tunnlar, säcken, balans och kontaktfält (vilket hon blivit superbra på!) tränade vi på. Nästa måndag blir det massa träning på framförbyten, vilket JAG har blivit bra på, (Yay!). Med Chilli är det svårt dock, speciellt idag. Hon var så himla laddad och snabbare än hon någonsin varit. Jag fick springa för livet mellan hindrena och kunde nästan inte andas efteråt. =P Det är kul när hon är så peppad och samtidigt så kontaktsökande.

Hon har nog saknat detta. Det har vi nog alla. ^^ Nu blir det lite träningar ett par gånger i veckan för henne. Några gånger så får Tazza följa med och andra inte. Det blir bra träning för henne också.


Här kommer lite bilder från idag. Tazza myser i skuggan.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0