Blogginfo

Välkommen till vår blogg!




Chilli

Chilli är en fin, go och glad schapendoes tik på 5 år med ett mycket stabilt och gött temperament. Hon är supersnäll och ger gärna okända människor en puss i ansiktet om hon får chansen. Hon är också väldigt envis och vill alltid göra saker på extrema sätt, sitt eget sätt alltså. När vi tränar är kreativiteten på max. Den här hunden kan inte bara tänka framåt, utan bakåt också! Jag tror inte det finns någon hund i världen som är så godisglad som min Chillzwillz! Hon är för övrigt min första hund och har lärt mig mer än mycket..

Förutom det så delar vi samma passion, nämligen agility.

Läs mer om Chilli här

Se bilder på Chilli här



Tazza

Tazza är min lilla stjärna. Hon är också en schapendoes med ett lika gött temperament. Tazza är en fröjd att träna och leva med. Hon är modig, robust, arbetsglad, självständig, fantastiskt glad för att leka och även att gosa! När hon inte röjer runt och trakasserar Chilli eller mig så kryper hon gärna upp i ens knä och pussar en i örat. Hon är både vår stjärna, och vår pajas! Med lite (mycket?) träning tror jag att vi två skulle kunna komma långt..

Planerna med Tazza är många, men agility först och främst.

Läs mer om Tazza här

Se bilder på Tazza här



Lovisa

Lovisa är en 18 årig människa som är precis lika envis och kreativ som sina hundar. Hon har dock inte lika gött temperament som sina hundar och är i regel rätt osocial. Men om ämnet är hund så kan hon babbla på för alltid. Lovisa är en sann djur och miljövän som har valt att äta endast mat från växtriket och trivs ruskigt bra med det. Hon försöker varje dag göra världen lite bättre och vill ibland lite för mycket. Förutom detta så är Lovisa helt besatt av beteenden och älskar att lära och träna djur/människor! Att läsa, fotografera och vandra i naturen är kära intressen och ett liv utan hund i sig är otänkbart för Lovisa.

Läs mer om Lovisa


Om Bloggen

Den här bloggen är (som du kanske märkt) en riktig hundblogg. Det har den dock inte alltid varit utan var förr mest en fotoblogg. Som du ser här i höger meny så finns det arkiv bak till 2007. Mitt första inlägg publicerade jag dock den 19 April 2008. Jag brukar försöka tvinga mig själv att inte skriva sådär värst mycket här i bloggen, utan satsa mest på bilder. Men ibland har jag bara alldeles för mycket att dela med mig av och då brukar inläggen bli längre än långa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0