Tazza tricks

~ Färdiga tricks som Tazza kan ~

Positioner

- Fot (Fotposition)
- Fot (Fotgående, typ)

Basics
- Sitt
- Ligg
- Stanna
- Kör (Släppord, Frisignal, "Go crazy!")
- Backa
- (Framtassarna på föremål)
- Alla (Alla fyra tassar på föremål)
- Gå på (Gå till target)
- Följa target (Har inget namn på det tror jag)

Tricks
- Snurra (Åt höger)
- Andra snurr (Åt vänster)
- Ska vi leka? (Buga, lekposition)
- Hopp/Upp på två (Stå på bakbenen)
- Hopp upp (I famnen när jag sitter)
- Stapla skålar
- Tass/Give me five
- Andra tassen
- Pet (Röra något med framtassen)
- Ta den (Gripa föremål)
- Håll den (Hålla föremål)
- Genom (Slalom mellan benen när jag går framåt)
- Åtta (Slalom mellan ben när jag står stilla)
- Sitt fint [Bild]
- Rulla runt

+ Tunnel & hinder i agility


~ Tricks vi har börjat med ~
- Hoppa hopprep
- Hoppa genom armar och över ben
- Spela död


~ Tricks vi inte har börjat med än ~
- Framtassarna på mina fötter
- Backa upp på föremål
- Stå på händer/framtassar
- Gå på händer/framtassar
- Skaka på huvudet
- Nicka
- Två tassar över nosen
- Krypa
- Apportering
- Hoppa upp i famnen när jag står upp
- Backa runt mig
- En tass över nosen
- Klia mig på ryggen

... Med mycket mycket mera! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0