Chilli tricks

~ Färdiga tricks som Chilli kan ~

Positioner
- Mellan (Stå mellan benen)
- Fot (Fotposition)
- Fot (Fotgående)

Basics
- Sitt
- Ligg
- Stå
- Stanna
- Kör (Släppord, Frisignal, "Go crazy!")
- Backa
- (Framtassarna på föremål)
- Alla (Alla fyra tassar på föremål)
- Gå på (Gå till target)
- Följa target (Har inget namn på det tror jag)

Tricks
- Snurra (Åt höger) [Bild 1] [Bild 2]
- Andra snurr (Åt vänster)
- Sitt fint
- Hopp/Upp på två (Stå på bakbenen)
- Hopp upp (I famnen när jag sitter)
- Hoppa (Genom mina armar, över ben osv.)
- Tass/Give me five
- Andra tassen
- Back upp (Backa upp på föremål)
- Pet (Röra något med framtassen)
- Voff/Skall
- Genom (Slalom mellan ben när jag går framåt)
- Åtta (Slalom mellan ben när jag står stilla)
- Puss
- Sida (Lägga sig på sidan)
- Spela död (Lägga sig upp och ner)
- Rulla runt
- Sprätt/Sprättis (Ställa sig på en matta och sprätta med benen)
- Ta den (Gripa föremål)
- Håll den (Hålla fast föremål)
- Ner (Tar ner huvudet)
- Halta (Halta på ena framtassen)
- Runt (Gå ett varv runt mig)

+ Alla hinder i agility


~ Tricks vi har börjat med ~
- Upp och ner (Så på händer/framtassar)
- Hoppa upp (I famnen när jag står upp)
- Backa runt (Backa runt mig)
- Skäms (En tass över nosen)
- Klia (Klia mig på ryggen)
- Buga


~ Tricks vi inte har börjat med än ~
- Stapla skålar
- Apportering
- Framtassarna på mina fötter
- Skaka på huvudet
- Nicka
- Två tassar över nosen
- Krypa

... Med mycket mycket mera! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0